/ WFP. UDVIKLING AF NY IDENTITET

Workforce Planner er et system til tidsbooking og planlægning, der anvendes på jobcentre, i borgerservice og i sportshaller. Produktet var en videreudvikling af platformen Jobcenter Planner, men det nye brand havde meget lav kendskab og havde en diffus identitet.

Strategi

TÆNDT indledte samarbejdet med at bidrage til, at platformens value propositions og nøglebudskaber blev defineret.  Denne strategiske kerne blev derefter indarbejdet i brandets visuelle og kommunikative koncept, hvilket bevirkede, at produktets navn blev ændret, og der blev udviklet et nyt digitalt univers.

Leverancer

  • Navn, logo og bomærke
  • Content-drevet website 
  • Nyhedsbrev til brugere

Navnet Workforce Planner havde den svaghed, at fokus lå udelukkende på medarbejder-benefits og ikke signalerede de store benefits, som borgerne oplevede med løsningen. For at sikre kontinuitet foreslog TÆNDT, at man anvendte forkortelsen WFP. TÆNDT udviklede et nyt logo med et bomærke, der havde fokus på WFPs evne til at binde mennesker sammen.

TÆNDT udviklede sideløbende et content-drevet website, som præsenterede WFP som en levende, moderne platform med et væld af muligheder. Vi udviklede desuden et nyhedsbrev til eksisterende kunder, som sikrer, at WFP er top-of-mind hos brugere og beslutningstagere.