/ HABBO HOTEL. ONLINE TEEN COMMUNITY

[vc_row css=”.vc_custom_1520251566809{margin-top: -40px !important;margin-bottom: -60px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column width=”2/3″ css=”.vc_custom_1509286897982{margin-bottom: 0px !important;}”][vc_custom_heading text=”Fra børnelokkere til sociale foregangsmænd. Habbos brand transformeret på et år” font_container=”tag:h4|text_align:left” use_theme_fonts=”yes”][vc_column_text css=”.vc_custom_1514918338867{margin-bottom: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”]Habbo var verdens største online-community for teens og tweens, men oplevede en veritabel mediestorm, da de gik ind på det danske marked. Ekstra Bladet og BT fremstillede Habbo som en grisk pengemaskine og beskrev i flere helsides-artikler, hvordan Habbo udnyttede brugernes naivitet til at skrabe penge ind.

Habbo-brandet havde behov for et turnaround og i samarbejde med nordisk landechef Lars Kristiansen blev det besluttet, at Habbo skulle gå i front med tiltag, der synliggjorde virksomhedens sociale engagement og iværksatte en række aktiviteter, der betonede virksomhedens kerneværdier (engagement i og forståelse for brugerne).[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″ css=”.vc_custom_1520251479428{margin-top: 0px !important;}”][vc_single_image image=”1122″ img_size=”500×200″ alignment=”center” css=”.vc_custom_1617199238091{margin-left: 0px !important;border-left-width: 0px !important;padding-left: 0px !important;}”][vc_custom_heading text=”Leverancer” font_container=”tag:h4|text_align:left” use_theme_fonts=”yes”][vc_column_text]Nyt brand koncept
Ny kommunikationsstrategi
PR-surveys / undersøgelser blandt brugerne om almene emner (fx julen)[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1518194911559{margin-bottom: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column css=”.vc_custom_1514918286582{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;border-top-width: 0px !important;border-bottom-width: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_empty_space][vc_custom_heading text=”STRATEGI” font_container=”tag:h4|text_align:left” use_theme_fonts=”yes” css=”.vc_custom_1617198704211{margin-top: 0px !important;border-top-width: 0px !important;padding-top: 0px !important;}”][vc_column_text]

Brugerne spillede en vigtig rolle i Habbos rebranding. Vi gennemførte løbende spørgeskema-undersøgelser om brugernes holdninger til aktuelle forhold, og det resulterede i en række historier, som fik enormt gennemslag i pressen. Undersøgelserne gjorde Habbo kendt i offentligheden for sit indgående kendskab til de unge samt brug af onlinemedier.[/vc_column_text][vc_custom_heading text=”RESULTAT” font_container=”tag:h4|text_align:left” use_theme_fonts=”yes”][vc_column_text]I løbet af 1 år ændredes virksomhedens image grundlæggende, og Habbos talsmand (landechef Lars Kristiansen) optrådte ofte på TV og i dagspressen som ekspert i unges brug af online medier.

Eksempel på tv-dækning:

TV2 Nyhederne[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]