/ BRAND IGENNEM

Kunderne vælger det, de kender. De føler sig trygge ved de brands, de har hørt om, og når du øger kundernes kendskab til dit brand, øger du salget.

Derfor er det vigtigt, at du skaber opmærksomhed om dit brand – via PR, events, nyhedsbreve, digital annoncering mv. Alt afhængig af, hvilke budskaber, du vil formidle og hvilke målgrupper, du gerne vil nå.

BRANDET FORTÆLLER DET HELE

Et andet element, der er vigtigt, er at du har et brand, der brander igennem – som klart og enkelt fortæller hvem I er, og hvad I står for. Jeres navn, logo, pay-offs og design skal ikke bare have visuel og poetisk appel – de skal også indkapsle ånden i jeres produkt og ydelser, så kunderne intuitivt forstår, hvad I repræsenter og får lyst til at vide mere.

VI TÆNDER OP UNDER JERES BRAND

Der er 3 trin på brand-trappen:

  • VÆRDIER. Først skal det afklares, hvad brandet skal udtrykke? Her skal det bl.a. kortlægges, hvad der kendetegner jeres produkter, og hvilke værdier jeres virksomhed og services bygger på. Hvis du ikke selv kender dit brand, kan du ikke kommunikere det til dine kunder.
  • FORMGIVNING. Dernæst skal brand-elementerne udformes eller omformes (logo, pay-offs, design)
  • KENDSKAB. Endelig skal kendskabet til brandet udbredes i målgrupperne. Her skal udvikles en brandstrategi, der ofte vil munde ud i en content- og PR-plan.